RSS

Mitä soittimia soitatte?

KuvatON.com Forum - Yleinen bshit - Mitä soittimia soitatte?

<< 1 2 3 4 > >>

Rovio

03.11.2010 at 20:39

Tällä hetkellä taidelukiossa soittelen trumpettia jota oon jo soittanu sen 7 vuotta sit toisen soittimena on kitara jota oon koko elämäni pikkuisen rämpytellyt mut säännöllisenä tuli vast joku pari vuotta sitten. Pianoa pimputtelen ja rumpuja hakkaan tarpeen mukaan. Bassokii luonnistuu jotekii ja mitäs vielä. Anna soitin kätee ja sit minä soitan sitä :D

Lyylii

14.11.2010 at 06:39

12 vuotta kannelta musiikkiopistossa ;)

Anemin

14.11.2010 at 11:06

Roudasin just rummut varastosta olohuoneeseen ::pyorittel

X-Umlaut

15.11.2010 at 21:39

Pirunpalkeita on tullu vedeltyä jo seitsemisen vuotta musiikkiopistossa.. sitä ennen kävin kakruna vuoden ajan pianotunneilla, nykyään osaan vaan jotain epämääräistä pimputusta ja sointuja soittaa niin ja näin. kitaraa oon itseopiskeltuna rämpytelly parisen vuotta. Lisäksi soitan huuliharppua, ukulelea, munniharppua, vähän bassoa, rummuistakin saan pauketta kuulumaan. Kaikkea mahdollista, mistä vaan ääni kuuluu, niin minä saan sen soimaan! Jopa simpukan, tai tietosanakirjan. ::bileet

Heebo

08.12.2010 at 20:46 Edited 08.12.2010 at 20:46

Kitaraa oon soittanu 4½ vuotta::aamen .bassoa soitan silloin kun kitaraa ei jaksa soitaa.
Ja rummuilla menee schufflet(?) sun muut peruskompit::tap .

Jokke

08.12.2010 at 22:46

Eiköhän se ole ihan shuffle... ::batman

diudiudiu

09.12.2010 at 18:27

This message was removed by Anemin 09.12.2010 at 21:50.

Jokke

09.12.2010 at 21:15

Syö nyt jo pääs.

Smuldero

14.04.2011 at 21:18

Kitarraa varmaan jotai 7 vuotta ja bassoakin ihan hyvin (onhan se toisaalta helpompi soitinkin, riippuu tietenkin mitä soittaa).

Kanabira

20.01.2012 at 21:41

Tilasinpas itelleni Thomannista jonku ylihalvan akustisen, oli halvennuksessa ~50%. Tänään hain kaverilta odotusajaksi kitaran lainaan ja kokeilin sillä "soitella" tässä hetken. Ja perkele ko vituttaa ko en osaa!! ::seina :D
Ihan hyvä varmaa et tilasin perushalvan, koska tuntuma on vahvasti se, et se jää lojuun tonne nurkkaan johonkin. Kauheen hankalaa on ymmärtää tabeja ja kitaraopetus maksaa mansikoita. Kellään kaverilla ei riitä hermot mun opettamiseen ja yksin en siihen oikein pysty.

Joten!! RAKKAAT KUVATON.COMIN KITARISTIT! Auttakaa nättiä ja ihanaa neitoa hädässä. Mistä on paras aloittaa harjoittelu?
Osaan Metallican onesta sen alun (dun din dun dinnnnn, dun din dun dinnnnn) ja ukkonooa meni kans melko hienosti :D
Ja kitaran saan melkolailla viritettyä juurikin tuon onen avulla ja poikaystävän opettaman kikan avulla. Nyt on kyllä kitarakaverin viritin lainassa myös, että saan sitten sen oman kitaran säätää kohan se saapuu (:

Youtubesta oon muutamia linkkejä kattonu, mutta kitaraenglanti ei oikein suju (ainakaan vielä :( )

Nuppiz

21.01.2012 at 00:27 Edited 21.01.2012 at 00:28

En nyt hirveesti pysty neuvomaan kun en oo mikään kummonen kitaristi (satasen Williams-sähköskitta löytyy). Mutta Judas Priestin Breaking the Law'n pääriffi on kyllä hiton hyvä sorminäppäryysharjoitus, sitä kun rämpyttää jonkin aikaa niin johan alkaa sormet taipumaan vaikka mihin.

MiiX

21.01.2012 at 15:57

Akustisella kannattaa ihan ekana opetella soinnut. Ei sillä mitään Judas Priestiä kannata soitella kun kuulostaa paskalta kuitenkin ilman säröjä. Soinnut taas voi helposti opetella ihan vaikka jostain nettivideolta tai vastaavalta, siitä voi sitten helposti lähteä opettelemaan juttuja ja jos mielenkiintoa riittää, niin hommaa sitten sähkökitaran ja vahvarin.

Bassoa kannattaa myös harkita ekaksi soittimeksi, helppo aloittaa mutta haastetta löytyy tarvittaessa yhtä paljon jos ei enempääkin kun kitarasta. Ja helpottaa kitaraan siirtymistä kun sormet edes vähän liikkuu otelaudalla. Jos siis kitara edelleen sen jälkeen kiinnostaa :P

Kanabira

21.01.2012 at 17:22 Edited 21.01.2012 at 17:24

MiiX wrote:
Bassoa kannattaa myös harkita ekaksi soittimeksi

En mä halua olla basisti :C Oon sitä joskus vähän tapaillu, kyl kitara on kivampi. Ja ajattelin pysyä akustisessa, en mä mihkää bändiin oo ikin menossa :D
Ja miksi alottaa bassossta opettelu, ko samalla vaivalla opettelee sen kitaran ö.Ö

MiiX

22.01.2012 at 13:26

Kanabira wrote:

En mä halua olla basisti :C Oon sitä joskus vähän tapaillu, kyl kitara on kivampi. Ja ajattelin pysyä akustisessa, en mä mihkää bändiin oo ikin menossa :D
Ja miksi alottaa bassossta opettelu, ko samalla vaivalla opettelee sen kitaran ö.Ö

No kun ei se kitaran opettelu onnistu yleensä "samalla vaivalla" jos ei tunneille hilaudu sitä opettelemaan :P Sulla kun vissiin niille ei ollut intoa mennä, niin basso on paaaljon helpompi soitin itseopiskella. Toki jos tunneille menee, niin kitarakin on helppo aloittaa soittamaan.

Ja ei sitä tarvii bändiin mennäkään, silti sähkökitarakin on mukava soitin nimenomaan sen takia, että voi muutakin soitella kun akustisia biisejä. Kotikäyttöön sopivan sähkökitarasetin saa helposti reilulla 300 eurolla, että ei sen takia kyllä konkurssia tule.

Nuppiz

22.01.2012 at 13:46

MiiX wrote:
Ja ei sitä tarvii bändiin mennäkään, silti sähkökitarakin on mukava soitin nimenomaan sen takia, että voi muutakin soitella kun akustisia biisejä. Kotikäyttöön sopivan sähkökitarasetin saa helposti reilulla 300 eurolla, että ei sen takia kyllä konkurssia tule.

Anttilasta saa 100€, jos ei tosiaan tee mitään muuta kuin soittaa huvikseen himassa: http://www.kodin1.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=3444&productId=420514&shopId=3100000&compartmentId=3100800&categoryId=3100802&catalogId=3444&ddkey=ProductDisplay

Itteltä meinaan löyty tuommoinen, ja ihan kelvolliseksi huomattu omiin tarpeisiin.

<< 1 2 3 4 > >>

KuvatON.com Forum - Yleinen bshit - Mitä soittimia soitatte?

kapsi